キチンと回していけるならデーモンはホント経験値がおいしいね ポーションとかみたいな雑品のドロップがあれば最高なんだけどな… 0182名無しさん@いつかは大規模2013/02/08(金) 12:16:27.00ID:+vlYTs+4 盾のAS削除… もうやめてください泣いている子もいるんですよ 0183名無しさん@いつかは大規模2013/02/09(土) 22:24:06.66ID:IUByVz+6 スタブ1確に必要なステータスが変わってローグ涙目 0184名無しさん@いつかは大規模2013/02/10(日) 22:27:12.53ID:5zHW7KA2 wiki編集しなきゃねー。最近ログインできてないから情報が。。。 0185名無しさん@いつかは大規模2013/02/13(水) 22:49:56.70ID:1mqzlg1V Sun Feb 03, 2013 8:51 pm * AI update: all dragons (drakes, dragon & the wyvern) will now never retreat before casting - they will happily cast & attack you melee while standing adjacent (AI挙動のアップデート ドラゴン連中のスペル使用時の後退がなくなった?)
Mon Feb 04, 2013 8:50 pm * updated rogue tute errors (ローグチュートリアルの修正) * shortened & prettied up newbie island, map updates, got rid of max * revised starting 'classes' ... instead of fighter there is swordsman, macefighter, spearman, axeman, and so on: each is a class package with a bunch of skills * newbie dungeon beautification (newbie dungeonがちょっとだけかっこよくなった)
Wed Feb 06, 2013 6:37 pm * removed damage bonus from offhand items (AS bonus remains) (利き手ではない側の装備アイテムのAS削除)※ 盾のみ? * added AS bonus from offhand non-weapon items (利き手ではない側の武器でないアイテムによるASボーナスの追加) * reenabled phase beasts inside phase anomalies & other temp maps (地図等のゾーンインスタンス内にもphase beastが出現するようになった) * added blank rods & runes to drops (you can WoT onto them) (能力のないロッド・ルーンのドロップを追加 WoT可能) * fixed scavenger hunt still requring rings, etc (you won't see it fixed tho until it resets) * you can now polypile orbs, rods and runes (オーブ・ロッド・ルーンのポリパイルが可能になった)
* corrected a typo in named.dat - battle sigils now have mr or def too (battle sigilの能力とnamed.datの誤字?を修正) * added more /name*slot* commands (武具の命名が指・首以外の部位にも可能となった)
WoT使える+9武器2本しかなかったよ・・・ 0187名無しさん@いつかは大規模2013/02/24(日) 09:08:56.65ID:ihqZV81J * selectable titles (称号の選択が可能になった) * armoury shows correct player title, not just bought titles (公式キャラページで選択した称号が表示されるようになった?) * scrapped future high scav hunt, changed references to medium hunt to high hunt (予定していたhigh scavenger huntを廃止し、現在のmediumをhighに) about the titles 2 new / commands (2つの新しい/コマンドを追加)
* stealth: all races will not leave the shadows when holding the walk key down if stealth skill is 100% - however your stealthed movement speed is exactly the max speed at which you could optimally move by tapping the move keys, not your walking speed ステルス技能100の場合gnome以外でもキー押しっぱで移動できるように gnome以外は速度ペナを受ける
種族ボーナス変更 * orc: scrapped tactics bonus, scrapped rage->mr, replaced with +10% MR, +15% rage gain Tacticsボーナス及びrageのMR変換撤廃を撤廃 変わりにMR+10%とrage増加15%upを追加
* shadowfolk: scrapped skill bonuses, added 10% str, +3NV. Changed shadowmeld to give 20 sec of regular invisibility (you can walk, med etc) スキルボーナス撤廃 変わりにSTR10% NV+3追加 種族専用技能を通常のインビジと同じ性能に
* skeletuns: fully scrapped fire weakness, but put MR down to 15% 火炎ダメージが弱点だったのを撤廃 変わりにMRボーナスを15%に弱体化
* gnome: walk 15% faster than all other races while stealthed (probably slightly slower than what they were walking at tho, but I felt that was too fast) ステルス中の移動速度が他の種族より15%速い(多分変動無し?)
デュアルクラス関連 Designed to make multiclassing without being a priest more attractive 意訳 サブクラスがプリーストばっかりなので他のクラスも魅力的になるように調整
* if you have points in fighter, then you can hide successfully in medium armour (only if you have points in stealth of course) 戦士技能持ってたらMediumの防具でもステルス成功するよ!
* the cooldown for mage spells when casting w.o staff is reduced a little, but staff still gives best cooldown 杖装備してない状態の魔法のクールダウン短くしたよ!
* monk aspects stack again with other classes - ie aspect is not reset when weapon changes nor requires hands equipped when setting モンクのスキルを武器変更しても効果が切れないように戻したよ! 0190名無しさん@いつかは大規模2013/03/06(水) 20:51:17.84ID:iqXH8+2m * sigil level requirements * sigil must be destroyed by with a scroll before new sigil applied (this stops accidental sigil removal) * unequip sigil scrolls: remove the sigil from the slot and return it to inventory: 10 addy coins * finished reviewing+pasting Morty's map fixes * added potion shop to newbie island * newbie island merchs are now all-hours
Sun Mar 17 * upgrade wands - craftable via blueprint, which you can buy for crystal coins - lets you upgrade a +14 vig item to +15, or a +4 MR item to +5 (アップグレードワンド クリスタルコイン商人より購入可能な設計図にて作成可能 vig+14を+15に、MR+4を+5にすることが可能) * added range of vermilion weapons (and gloves) blueprints at the crystal coins shops - vermilion items are blackrock weapons with a Vas Flam enchant (ヴァーミリオン武器・小手を追加 クリスタルコイン商人より購入可能な設計図にて作成可能 ヴァーミリオン装備は全てVas Flamエンチャントのブラックロック製) * added blackrock dragonscale saw blueprint at the crystal coin shop (ブラックロックdragonscale sawを追加 クリスタルコイン商人よりry) * added scroll of demythification to the addy coin scroll shoppe that strips mythic of an item and gives you the ingredients (and item) back (addy coinショップにscroll of demythification追加 mythic化した装備を非mythicし、mythic essenceに分離することが可能) * added incandescent prism: craftable (enchanting) non-depletable lightsource
* LOTL no longer needs to use destroy sigil scroll to replace a sigil (they get no warning however so be careful) * polypile now places resulting item in inventory (ポリパイルの結果がインベントリに直接入るようになった) * can't ID items in other people's houses (他人の家に置かれている未識別アイテムを識別できなくなった)←サーセンwwwwwwwwwwww * new characters now start with 20 pieces of bread (up from 3) (新しく作成したキャラはbreadを20個持つようになった 元々は3個) * pets res with 1/3 health via standard raise pet scroll (普通のraise pet scrollによるペットの蘇生時の体力が1/3になった) * vamp in sun fixes - s/b more dangerous, bandage doesn't work nor any of the regens, med, HoT etc - please post any other sun workarounds in the bugs thread
* statue hunt - make a statue a day for crystal coins - find the petrified turkey in Nordhaven (石像漁り? 日替わりで指定される石像とクリスタルコインの交換が可能になった Nordhavenにいる石化した七面鳥にて) * /nameitem max length increased to 20 (/nameitemによる命名が20文字までに増加した) 0193名無しさん@いつかは大規模2013/03/25(月) 22:47:28.57ID:J1YpHflZ Sat Mar 23
new * ebony wands (unbreakable) of disench, deconstruction, polypile, craftable via blueprints (disenchanting・deconstruction・polypileの各種エボニーワンド追加 壊れない 設計図にて作成可能) * BR lockpick, probe, superior fishing rod (ブラックロックのlockpick・probe・superior fishing rod追加) * added vermilion neko de for keighn McD (ヴァーミリオンneko de追加) * magic spleens sometimes found when butchering (モンスターの死体を捌く時に時々magic spleensが手に入るようになった?) * alchemy recipe 'essense of magic' (from guess what, magic spleen) (alchemyのレシピにessence of magicを追加) * wand of magic amplification : craftable by enchanters, req magic spleen and other stuff, used to add +1 to any STR,DEX,INT item up to 14, and DEF up to 3, and AS up to 4 (魔力増幅ワンド:enchantingにて作成可能 低修正値装備品の修正値増加?) * adamantium transmutation apparatus: tinkering item, made with blueprint, can convert any glass weapon into adamantium (アダマンチウム変性装置:設計図を手に入れることでtinkeringにて作成可能 glass武器をadamantiumに変換可能) * enchanting recipes for making less bright soul gems : eg brilliant->bright, bright->dim, dim->dull (enchantingのレシピに各種shardの下位化を追加)
tweaks * vigour drops now up to +15 (from 14) (vigour+15のドロップ解禁) * snakes & water demons won't spawn on newbie island (newbie islandに蛇とウォーターデーモンが出現しなくなった) * gave Lord Nubis job keyword (mewbie islandのNPCであるLord Nubisとの会話にキーワードを追加) * removed noblink from montors, and added locked secret door to a certain npc's jail cell (montorのブリンク禁止を解除と施錠されたシークレットドアの追加?) * mobs won't spawn on doors & secret doors (モンスターがドアやシークレットドアの上に出現しなくなった) * no phase beasts in non pvp maps (ie towns, newbie island) or instances (ゾーンインスタンス内・非PvPエリア内にてphase beastが出現しなくなった)